22/8

22:01:22 2011-08-22
Publicerat i Dagens ridpass
Första skoldagen för mig idag och jag går ju i nian nu och det är ganska chill att vara äldst på skolan. Vårt schema är också ganska bra, fast vi ska få två nya lärare. Vi har bytt lärare väldigt många gånger nu så det är väldigt jobbigt..
-
Iallafall, red ut med Moonie idag och hon tyckte det var väldigt kul vilket är jättebra! Mycketg galopp och många grenar i ansiktet eftersom det är lite igenväxt på vissa ställen och Moonie kör full fart haha. Lite läskigt ändå för jag kommer ju fortfarande ihåg när jag haft Rascal knappt en månad och jag rider ut själv. Han var sex år och blev rädd för något när vi är inne på en stig som var ganska igenväxt. Han skenar iväg och får asmånga grenar i ansiktet, han hoppar rakt igenom ett mindre träd och svänger skarpt höger, vilket gör att jag flyger av och ramlar rakt in i ett träd haha. Ringer föräldrarna som samtidigt får ett samtal från våra grannar som säger att Rascal är på väg ut mot en stor väg men en bil kom precis då så han blev infångad som tur var! Men han var alltså väldig snabb från skogen och nästan hela vägen hem, det ligger väl 500 meter ifrån där jag ramlade av men det är fullt med stigar som är halvt igenväxta och det var en av de första gångerna som han var i den skogen så det var ganska grymt ändå. Haha lite kul att jag kom in på dethär, nu har ni fått läsa om det också!¨
En bild från en av den första tiden med Rascal, bild tagen runt Maj-09 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Very Important Person

Mailadress

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback