Moon Struck

14:56:45 2011-08-08
Publicerat i Hästarna
Moon Struck är en connemara på 142 cm som är född 2003. Hon är undan Moon Light RC 125 och efter Uranus RC 60. Uranus har blandannat vunnit SM och NM både individuellt och i lag i fälttävlan, så Moonie har en chans att bli något stort!
Moonie föddes i Ödeshög som ligger längre upp i landet, sen vet jag att Moa Christenssen red henne ett tag när hon var runt fyra-fem år innan Sofia köpte henne ner till Halmstad. Sofia är Moonies ägare, jag lånar bara henne för att rida till henne lite och tävla med henne. Men Sofia kommer ibland och rider.
-
Jag lånade hem Moonie Augusti/September 2009 och vi tävlade vår första tävling i September. Sommaren 2010 startade vi vår första fälttävlan och vi var såklart nolla. Vi fortsatte med fälttävlan den sommaren och debuterade också LA hoppning. I september det året red vi Lag-SM tsm och det gick ganska bra, total tolfte plats för laget av tjugotre och vi blev individuellt några platser efter placering. Samma år så red vi Mountain Horse Ponny Cup, en stilhoppningstävling. I första kvalet så fick vi en rivning och då också två minuspoäng, men trots det så vann vi vår kategori och delat bästa ekipage på hela dagen! I andra kvalet fick jag tre rivningar men blev trea ändå och om jag inte hade rivit hade jag vunnit bästa ekipage igen. Gick alltså vidare till finalen i samband med inomhus-SM i hoppning i Strömsholm. Det gick inte så bra för hon stod emot sjukt mycket och vi var två ryttare ifrån att gå till den sista finalen. Tråkigt!
-
Iår har vi satsat mycket på fälttävlan men vi har också hunnit med att debutera LA+5 Där fick jag 8 fel och det var jag mycket nöjd med eftersom det trots allt var elitlaget samtidigt! Vi har också startat 1* fälttävlan men det gick inte så bra eftersom jag inte tränade tillräckligt innan.
-
Nästa år satsar vi på att rida mer 1* med bra resultat (ev NM), starta MSV B hoppning och kanske någon dressyr. Längre fram i tiden ska jag försöka starta 2* och då också SM :)
-
Monnie är oftast arbetsvillig, lättlärd, glad, söt och snäll. Hon är modig och har nästan aldrig stannat i hoppningen, och några gånger i terrängen. Dock så är hon bråkig på marken, speciellt på tävling för då kan hon mest bara stå och stegra. Hon är snäll i ridningen och jag har lärt henne stegra både från marken och på ryggen. Nu ska ni få se bilder!
Lag-SM fälttävlan 2010 ^
Det var några bilder, har väldigt många till att visa!

Kommentarer

Superfin blogg, och vilken söt häst! :)

2011-08-08 @ 19:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Very Important Person

Mailadress

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback