Resultat Styringe

23:39:21 2011-08-13
Publicerat i Tävling
Dressyr: Ganska fin på framridningen men sen när det var min tur och jag skulle rida runt banan blev hon jätte seg. Så var hon på banan med och gick asdåligt i ena varvet. Fast den förlängda steglängden i traven gick verkligen bra! Men inte annars, fick iaf 60 straff (60 %) vilket jag tyckte var snällt haha.
Hoppning: Det var många som fick tidsfel, bara tre stycken som inte fick det. Anna som fick två stopp fick liksom 25 straff i tidsfel + hinderfelen! Så jag red på och snävade in lite i svängarna och hon blev lite lång till ett räcke som hon rev men nöjd ändå! Låg fyra av tre placerade inför terrängen.
Terräng: Ganska enkel bana med några maxade hinder vilket jag gillar :D
Moonie och jag ÄLSKADE  terrängen idag och allt gick toppen, hon tvekade inte på något endaste! Det var 15 hinder med tre kombinationer, banlängden var 1600m och tenpot var 460m/min, vilket är lite mindre än vad vi brukar rida.
Låg för snabbt i tiden märkte jag när jag gjort 3/4 av banan så jag tog det lugnt det sista hindrerna och kom in cirka 7 sekunder innan tid och därmed inga tidsfel.
Allt detta gjorde att det blev en tredjeplats i slutändan och Mikaela vann överlägset! Vi fick presentkort på Bio så nu ska jag åka in och kolla bio some day :D
Fick inga bilder från ridningen idag men allt filmades så jag lägger snart ut en film.
Från prisutdelningen idag! Happyface :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Very Important Person

Mailadress

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback