Tavlor på Sabena som ger minnen ..

15:43:47 2011-08-12

Nu tänkte jag berätta lite om tavlorna som ligger här runt mig.

-


Detta var 2006 när jag hade vunnit min första tävlingen ever. Kommer fortfarande ihåg att jag glömde hälsa på prisutdelningen och jag fick ett schabrak och en sån plastsak som man gör rutor på baken med. Men jag visste inte vad det var då så jag tror jag slängde den, haha.

-


Denna bilden är tagen runt 2008 på plönninge. Vi hoppade inte särkilt högt, det var bara en lite försiktig klass i början av året har jag för mig. Letade upp resultatlistor nu och det visade sig att jag blev trea den klassen. Underbara, älskade!

-

Också kommer vi till denna bilden. Halmstad Fältrittklubb sommaren 2008, hoppar LA. Samtidigt är det DM i hoppning och jag kommer ihåg att jag ligger superbra till första dagen men andra dagen så blev det ett par rivningar men Sabena var inte van vid att tävla hårt två dagar i rad.

-

Nu är det den sista bilden jag suttit och kollat på. Den bilden med en rosett från en LA i Laholm våren 2010. Vår sista tävling, sista vinst, sista rosett och sista ärevarv. Längst ner ser ni en bit av hennes man. Jag vet att rosetten ligger på hennes mule men vill inte ändra så det får vara så. Bilden är tagen på när tavlan hänger på väggen och då har jag hängt hennes namn under och sen kommer hennes bett. Det kommer jag aldrig låta någon annan använda och det är inte ens rengjort sen hon använde det.

-

Sen har jag en bild på henne inramad i en hästsko. Under den har jag hängt hennes pass hennes tävlingslicens.

Som aldrig mer kommer till användning :(

-

Har en mer tavla men den är från DM i Halmstad 2008 och jag behöver inte visa den.

Som sagt, förlåt för alla deppinlägg men så är det.

Har suttit vid datan hela eftermiddagen nu men måste börja ta tag i allt och gå ner till stallet och fixa allt. Hade egentligen inte velat göra något idag utan bara ta det lugnt och tänka på alla minnen. Men är det tävling imon så är det det helt enkelt!


Kommentarer

SV: Tusen tusen tack, så kul att höra! :D

Skulle kunna tänka mig delta i Veckans blogg. :) kramar

2011-08-12 @ 16:04:50

sv:Jaa de är rliga med ganska dumma frågor :D

2011-08-12 @ 16:36:42

Vilka fina hästar! :D

Svar: Åh, visst är den? :3

Hur fungerar "veckans blogg"? (:

2011-08-12 @ 17:31:22

Svar: Jag förstod! ;D Men då deltar jag gärna (:

2011-08-13 @ 00:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Very Important Person

Mailadress

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback